luni, 17 octombrie 2016

Jurnal de Practică

Deşi iniţial o lună pare o perioadă lungă de timp, în realitate este o perioadă foarte scurtă. După ce am fost hirotonit ca diacon şi ulterior preot pe seama parohiei Brune şi Boadilla Del Monte – Madrid/Spania cu binecuvântarea Preasfinţitului Părinte Timotei am fost încredinţat obştii Sf. Mănăstiri de la Vilaller pentru practica liturgică, Mănăstire care se află sub coordonarea Pr. Constantin Sturzu. 
Totul a început pe 13 septembrie când am plecat din Madrid spre Sf. Mănăstire cu trenul până la Lleida şi ulterior cu autobuzul până la Vilaller unde am fost aşteptat de un vechi prieten (fratele Sandu-cu care am avut o colaborare deosebită în Alba Iulia pe perioada studenţiei). Ajungând în pragul Sf. Mănăstiri am intrat sfios într-un loc binecuvântat de Dumnezeu unde am făcut cunoştinţă cu Pr. Constantin Sturzu, dn. preotească Cristina Sturzu, Pr. Ieromonah Teofan, Pr. Ieromonah Lavrentie, actualul Pr. Silviu Cluci şi dn. preoteasă Manuela împreună cu întreaga obşte de maici. Obştea m-a făcut să mă simt ca acasă.
Slujind în fiecare zi Sf. Liturghie şi alte slujbe la Sf. Mănăstire am pătruns şi mai profund în Tainele Bisericii, primind multe sfaturi duhovniceşti necesare păstorii ca preot. Fiindcă dorim să dezvoltăm în cadrul Episcopiei Spaniei şi Portugaliei programele deja existente de tabere pe lângă formarea liturgică am primit şi o formare administrativă/turistică cunoscând frumuseţiile din prejurul Sf. Mănăstiri (care sunt foarte multe spre surprinderea mea) pregătind ultimele detalii pentru taberele din vara anului 2017.
Duminică, 25 septembrie 2016 am participat în parohia Zămislirea Maicii Domnului din Huesca la Întâlnirea tinerilor Nepsis din Protopopiatul Aragon. La întâlnire au participat mulţi tineri din parohiile: Calatayud, Lleida, Mallen-Tudela, Pamplona, Zaragoza, Zuera și Huesca. O întâlnire foarte folositoare, dinamică şi plină de mult entuziasm împreună cu dragostea organizatorilor cât şi a participanţilor. Tot la Huesca m-am reîntâlnit cu prietenul meu întru Hristos Pr. Prot. Siluan.
Timpul a trecut şi pentru foarte scurt timp (12/13 octombrie) am poposit în cadrul Parohiei Ortodoxe Română „Minunea Sfântului Arhanghel Mihail în Colose” din Pamplona - Navarra, unde Pr. Ioan Răducu ne-a primit cu multă dragoste în mijlocul comunităţii sale, unde am săvârşit Sf. Maslu şi Sf. Liturghie.
După un drum lung până la Villarreal am fost primiţi cu multă ospitalitate de Pr. Protoiereu Aurelian Stoica care ne-a arătat frumoasa nouă Biserică unde slujeşte cât şi comunitatea locală.

Miercuri, 12 octombrie 2016, în parohia Sfântul Nicolae din Castellon a avut loc Întâlnirea tinerilor Nepsis din Protopopiatul Castellon. La acest eveniment au participat tineri din parohiile: Castellon, Villareal, Torrent, Torrevieja, Alicante, Alcoy, Puerto de Sagunto, Elche, Requena,Valencia II, Lliria și Vinaros. Aici am întâlnit oameni plini de viaţa dornici de implicare. Tot la Castellon m-am revăzut cu pr. Vasile Pop, cu dn. Preoteasă Andreea, pr. Stefan Seman şi dn. Preoteasă Nicoleta cu care am coordonat tabără de tineret din Ibiza în vara anului 2016.
Joi, 13 octombrie fiind ajunul prăznuirii hramului Sf. Mănăstiri de la Vilaller care are hramul Sf. Cuvioasă Parascheva de la Iaşi s-a săvârşit slujba de priveghere împreună cu PS. Episcop Ignatie Mureşanul, Episcopul Vicar al Episcopiei Spaniei şi Portugaliei. Vineri, 14 octombrie ne-am umplut de binecuvântarea Lui Dumnezeu prăznuind pe o mare sfântă a Bisericii noastre Ortodoxe prin rugăciune în cadrul Sf. Liturghii Arhiereşti în sobor numeros de preoţi şi cu mult popor venit de la sute de km. pentru a se ruga Sf. Cuvioase Parascheva pentru sănătatea şi mântuirea lor. Tot în cadrul Sf. Liturghii tânărul diacon Silviu a fost hirotonit ca preot pe seama parohiei Vielha.
Sâmbătă, 15 octombrie am plecat spre Madrid de la un loc Binecuvântat de Dumnezeu de care am prins mult drag şi dor duhovnicesc.
Îi mulţumesc Lui Dumnezeu pentru această binecuvântare şi linişte sufletească. Mulţumesc  Pr. Constantin Sturzu pentru dragoste, răbdare şi sfaturile primite. Mulţumesc întregii obşti pentru găzduire şi împreuna slujire.

Un comentariu:

  1. Foarte frumos!Felicitări!!!Să vă ocrotească Maica Domnului,Sfânta Cuvioasă Parascheva și toți Sfinții!!!

    RăspundețiȘtergere